Saturday, 2 March 2019

Menjilat kemaluan isteri hukum forex


Apa hukum menjilat kemaluan isteri Apa hukum cara-cara menjilat kemaluan isterigt Para ulama8217 masih berbeza pendapat mengenai hukum mencium, menghisap, dan menjilat kemaluan isteri ataupun lebih dikenali pada hari ini dengan sews orais. Hal ini berikutan dengan tidak terdapatnya dalil yang jelas yang melarang perbuatan tersebut. Walau bagaimanapun, sekiranya hanya sekadar menyentuh atau menggosok kemaluan suami ataupun isteri tanpa melakukan 8220oral seks8221, para ulama8217 menyatakan bahawa ia adalah dibenarkan menurut para ulama Islam kerana ia tergolong dalam bentuk aktiviti yang boleh menaikkan syahwat antara suami dan isteri, malah ia adalah diharuskan. Sebagai kesimpulannya, dalam isu oral seks ini para ulama terbahagi kepada dua kumpulan: 1. Yang mengharuskan: Dr. Syeikh Yusof Al-Qaradawi berfatwa harus untuk mencium kemaluan isteri atau suami dengan syarat tidak menghisap atau menelan apa jua cecair yang keluar darinya. Menelan atau menghisap cecair tersebut adalah MAKRUH disisi Islam kerana ia salah satu bentuk perlakuan zalim (meletakkan sesuatu tidak pada tempatnya) dan melampaui batas dalam hubungan seksual. Menurutnya lagi, tindakan ini harus selagi mana ianya benar-benar dirasakan perlu bagi menghadirkan kepuasan kepada pasangan suami dan isteri, terutamanya jika ia dapat menghindarkan pasangan ini dari ketidakpuasan yang boleh membawa mereka ke lembah perzinaan yang sudah terang amat dilarang di dalam Islam. 2. Yang mengharamkan: Kebanyakan daripada ulama saudita mengharamkan perbuatan tersebut. Antaranya: eu. Mufti Arábia Saudita bahagian Selatan, Asy-Syaikh Al8216Allamah Ahmad bin Yahya An-Najmi berpendapat: 8220Adapun hisapan isteri terhadap kemaluan suaminya (sexo oral), maka ini adalah haram, tidak dibolehkan. Ini Kerana ia (kemaluan suami) dapat memancarkan mani, mazi dan sebagainya. Jika air-air tersebut memancar, maka akan keluar darinya air mazi yang mana ia adalah najis menurut kesepakatan (ulama8217). Apabila (air mazi itu) masuk ke dalam mulutnya lalu ke perutnya maka boleh jadi akan menyebabkan datangnya penyakit kepada dirinya8221. Ii. Pakar sakit puan, Dr Ismail Thambi mengatakan bahawa bakteria yang berada di mulut adalah sangat banyak bilangannya jika dibandingkan dengan yang terdapat di kemaluan, justeru itu beliau menyatakan tindakan melakukan oral seks dibimbangi boleh membawa penyakit kepada kemaluan pasangan akibat daripada terdapat banyaknya kewujudan bakteria dan kuman di Dalam bahagian mulut pasangan.8221 iii. Seorang ilmuan Islam, Syeikh Nasiruddin Albani berpendapat bahawa perbuatan tersebut adalah perbuatan sebahagian daripada binatang, seperti anjing. Dan kita di dalam Islam mempunyai dasar umum seperti yang terdapat di dalam banyak hadits yang menyatakan bahawa Rasulullah SAW melarang umatnya untuk tasyabbuh atau menyerupai perbuatan yang dilakukan oleh haiwan-haiwan. Sebagai contohnya, Baginda Melarang agar tidak turun (sujud) seperti turunnya unta, dan menoleh seperti tolehan serigala dan mematuk seperti patukan burung gagak. Selain itu, Rasulullah SAW juga melarang menyerupai dengan orang kafir sama ada akhlak mereka, pakaian, perbuatan dan lain-lain lagi. Dari itu adalah wajar bagi setiap muçulmano merasa bahawa dirinya adalah lebih tinggi dan mulia daripada buscador haiwan8221.Saya ingin kepastiankesahihan mengenai hadith ini: 8220Apabila seorang dari kalian mendatangi isterinya maka janganlah ia melihat faraj (kemaluannya) kerana sesungguhnya yang demikian itu menyebabkan buta8221. Hadith yang saudara maksudkan ialah: 1548 Maksudnya. Jika seseorang kamu menyetubuhi isterinya, maka jangan dia melihat faraj isterinya, kerana perbuatan itu mewarisi buta. Ringkasan Darjat Hadith 1- PALSU. Ibn Hibban di dalam al-Majruhiin 2- MUNGKAR. Ibn Adiy di dalam al-Kamil fi al-Duafaa 3- PALSU. Ibn al-Qaisaraani di dalam Dakhirah al-Huffaz 4- Tidak ada padanya Isnad, Atau baginya Isnad yang tidak dijadikan hujah denggannya oleh para Nuqqad dari kalangan ulama. Ibn Abd al-Barr di dalam Risalah Latifah 5- Termasuk hadith-hadith yang batil. Al-Zahabi di dalam Siyar Alaam al-Nubala 6- LEMAH. Al-Zailaie di dalam Nasbu al-Rayaah 7- PALSU. Al-Albani di dalam Aadab al-Zufaf, al-Silsilah al-Dhoiefah dan Dhoief al-Jami Demikianlah hukuman dari para ulama terhadap hadith tersebut. Ini menunjukkan hadith tersebut bukanlah datangnya por Nabi viu. Ianya adalah sebuah hadith palsu yang direka kemudian dinisbahkan kepada Nabi viu secara dusta. Di dalam matan Tanwiir al-Absor dan syarahnya al-Darr al-Mukhtar dari kitab mazhab Hanafi menyebut harusnya seorang suami melihat isterinya apa-apa yang diluir dan di dalamnya, walaupun hingga ke farajnya, samaada dengan syahwat atau tanpa syahwat. Diriwayatkan de Abu Yusuf (Murid Abu Hanifah) katanya. Telah ditanya kepada Abu Hanifah, tentang seorang lelaki yang menyentuh faraj isterinya, dan isterinya pula menyentuh zakar suaminya. Apakah engkau melihatnya dilarang. Jawab Abu Hanifah. Tidak, Aku harap, perbautan itu besar pahalanya. (Hasyiah Radd al-Muhtar ala Darr al-Mukhtar) Ibn Hazm di dalam al-Muhalla menyebut. Dan halal bagi seorang lelaki untuk dia melihat faraj isterinya, dan isteri dan hambanya yang dihalalkan baginya untuk menyetubuhi mereka. Demikian juga mereka (isteri dan hamba, halal) untuk melihat zakarnya, tidak ada hukum makhruh padanya secara asal. Dalil dalam perkara ini ialah hadith yang masyhur dari para ibu orang-orang yang beriman A-isyah, Ummu Salamah dan Maimunah r. anhunn, yang menceritakan setiap orang daripada mereka pernah mandi (berdua-duaan) bersama Nabi viu. Mereka mandi janabah dengan Nabi di dalam bekas yang satu. Hadith dari Maimunah boleh difahami bahawasanya Nabi viu ketika itu tanpa ditutuptanpa kain (). Kerana di dalam hadith tersebut menceritakan Nabi viu memasukkan tangannya ke dalam bekas (mandi), kemudian baginda mencurahkan air ke kemaluan baginda, dan baginda membasuhnya dengan tangan kiri baginda. (Lihat al-Muhalla) Hadith daripada A-isyah pula menyebut. Adalah aku mandi janabah bersama Nabi viu di dalam satu bekas. Al-Hafidz di dalam al-Fath menyebut sebahagian ulama menjadikan dalil dengan hadith ini atas keharusan seorang suami melihat aurat isterinya, demikian juga sebaliknya (isteri melihat aurat suami). Al-Hafidz berkata. Ini dikuatkan dengan apa yang diriwayatkan por Ibn Hibban dari jalan Sulaiman bin Musa: Bahawasanya dia ditanya tentang suami yang melihat faraj isterinya, lalu beliau menjawab. Telah ditanya kepada Ato, lalu Ato menjawab. Telah ditanya kepada A-isyah, lalu A-isyah menyebut hadith ini dengan maknanya. Dan hadith ini menjadi nas dalam masaalah ini. Di dalam fatwa Fiqh Kuwait disebe. Seorang suami melihat aurat isterinya dan demikian juga sebaliknya (Isteri melihat aurat suami) adalah harus. Akan tetapi, dari (memelihara) adab meninggalkannya. Namun ketika ditanya tentang hukum perbuatan menjilat faraj isteri dipermualaan jima, Fatwa Kuwait menyebut. Tidak ada larangan dalam perkara itu, tanpa (melakukannya) berlebih-lebihan, Dengan syarat tempat itu (kemaluan) bersih. Jika keluar mazi, maka wajib menjauhinya, kerana kenajisan (Mazi) tersebut. HARUS seseorang suami melihat kemaluan isterinya, demikian juga harus isteri melihat kemaluan suaminya. Hadith yang mendakwa perbuatan melihat kemaluan pasangan itu boleh membawa kepada buta adalah hadith yang tidak sahih bahkan PALSU. Jika ada yang tidak mahu melihat, maka perbuatan itu terpuji kerana terdapat perkataan A-isyah yang menceritakan Nabi viu tidak melihat kemaluannya dan demikian juga beliau tidak melihat kemaluan baginda. Fatwa al-Qaradhawi. IslamonlineservletSatellitepagenameIslamOnline-Arabic-AskScholarFatwaAFatwaAcid1122528600874 Fatwa Kuwait. Islamic-fatwaindex. phpmodulefatwaampid3161

No comments:

Post a Comment